Zakwasy brzucha

Zakwasy brzucha
5 (100%) 12 votes

Zakwasy brzucha to bardzo częsty efekt chęci zrzucenia zbędnych kilogramów lub kształtowania mięśni. Szczególnie tak zwane ćwiczenia statyczne często są powodem występowania bólu dzień po treningu. Czy zakwasy na brzuchu zawsze są konsekwencją intensywnych ćwiczeń i jakie metody można zastosować, by zmniejszyć ból?

Zakwasy na brzuchu mogą być konsekwencją wielu ćwiczeń. Wiele osób pragnie ukształtować mięśnie brzucha i jednocześnie spalić tłuszcz właśnie z tego obszaru. Dlatego też ich plan treningowy zawiera ćwiczenia na mięśnie proste i skośne brzucha. Niestety – jeśli dana osoba będzie chciała – bez żadnego przygotowania – wykonać od razu np. 100 tak zwanych „brzuszków”, na pewno skończy się to zakwasami. Dlatego też tego typu programy treningowe lepiej wcześniej przedyskutować ze specjalistą.

Zakwasy mięśni brzucha

Odpowiednie przygotowanie mięśni przed wysiłkiem oraz rozsądna liczba powtórzeń to zazwyczaj wystarczające środki zapobiegające zakwasom. Zalecaną metodą, która pozwala uniknąć dolegliwości bólowych jest również dieta, oparta o produkty bogate we flawonoidy. Polecane są zarówno same owoce, jak i świeżo wyciskany sok. Dietę należy stosować zarówno przed, jak i po treningu, gdyby dolegliwości bólowe mimo wszystko się pojawiły.

Bóle mięśni brzucha nie tylko są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni. Zbyt prędko i mocno wykonywane ćwiczenia mogą skończyć się nawet naderwaniem mięśni czy ścięgien, jednak mikrouszkodzenia na szczęście nie są aż tak poważną przypadłością. Zazwyczaj wystarcza zrezygnowanie z intensywnych ćwiczeń na jakiś czas, by mikrouszkodzenia zagoiły się. Gdy ból jest na tyle intensywny, że utrudnia normalne poruszanie się, warto zastosować metody łagodzące tego typu dolegliwości.

Sposoby na zakwasy brzucha

Jeśli ból pojawi się dzień po treningu, jedyną naturalną metodą jest delikatne rozgrzewanie mięśni. Można to zrobić na przykład za pomocą gorącej kąpieli. Zalecane jest również skorzystanie z sauny oraz wykonywanie lekkich, nieobciążających ćwiczeń. Wybierając aktywność fizyczną jako sposobów na zakwasy należy pamiętać, by nie wybierać ćwiczeń potęgujących ból. Wskazane jest jedynie lekkie rozgrzanie mięśni, co można uzyskać wybierając na przykład pływanie. Wykonywanie ćwiczeń w wodzie jest mniej obciążające, dlatego nie grozi zazwyczaj pogorszeniem dolegliwości bólowych.

W przypadku natężonego bólu można wziąć preparaty zawierające niesteroidowe leki przeciwzapalne. Warto jednak pamiętać, że utrzymujący się ból, a także dodatkowe objawy takie jak zmiana barwy moczu na ciemniejszą, mogą być symptomami poważnych uszkodzeń w mięśniach. Dlatego też warto zasięgnąć opinii specjalisty, jeśli zakwasy nie miną po kilku dniach. W przypadku gdy zakwasy mięśni brzucha pojawiają się często, warto także skonsultować się z osobistym trenerem. Może okazać się to bardzo pomocne, ponieważ czasami trudno jest samodzielnie ocenić, jakiego typu trening będzie najbardziej odpowiedni. Zalecane jest zmniejszenie intensywności ćwiczeń, ponieważ dolegliwości bólowe nie pomagają ani w uzyskaniu większej siły, ani sprawności mięśni.

2 replies on “Zakwasy brzucha”

  1. Ola napisał(a):

    Największy mit fitnessu, a jeszcze wszyscy w to wierzą. Myślą, że jak robią brzuszki, to spalają tłuszcz z brzucha. A potem nagle zdziwienie, że zakwasy brzucha powodują, że jest on… większy. Takie są właśnie efekty niewłaściwej diety. Zwłaszcza, że ludzie nie wiedzą tego, że mięśnie rosną i jak tłuszcz zostaje, to brzuch jest po prostu bardziej wypukły, ale wcale żadnej rzeźby ani sześciopaka nie widać.

  2. zaorane napisał(a):

    Otóż to 😀 W punkt! Najlepsze jest to, że wszyscy są zdziwieni, że tłuszcz odkłada się na brzuchu, za to spala się dość proporcjonalnie. A przecież powinno być tak, jak oni sobie wymyślili, że od razu kaloryferek się pojawi i nie będzie problemu. Zakwasy na brzuchu nie są wcale przepowiednią, że będzie teraz tylko lepiej, bo jeszcze dużo pracy przed wami, kochani…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *